Spoorman

Het was weer zo’n dag. De helft van de treinen reed niet, de andere helft overvol. Op klachten werd door het webcare team van NS nauwelijks gereageerd. En toen kwam Spoorman.
Spoorman vindt NS-klanten jankerds. Zeikwijven. Rasidioten. Azijnzeikers. Want NS kan er allemaal niets aan doen. Het ligt aan koperdieven, aan het weer, of aan 1 van de 54 (!) partijen die samen zorgen dat de treinen op tijd rijden. Nou ja, dat ze rijden. Als ze rijden. En als je niet alle 54 partijen kent en snapt hoe ze samenwerken, dan heb je volgens Spoorman al helemaal geen recht van spreken.
Laat me aan de hand van een voorbeeld uitleggen hoe ik ernaar kijk. Stel, ik koop een auto bij de dealer. Binnen de kortste keren is de auto defect. Dat blijkt voor 15% van de auto’s van de betreffende dealer het geval. Want 15% is ongeveer het percentage van mijn treinritten die vertraagd zijn. Dus: ik dien een klacht in bij de dealer. Maar de dealer zegt:”sorry”, en laat het daarbij. Want hij kan er niets aan doen. Het is de fout van de fabrikant. Of van een van de 54 toeleveranciers van die fabrikant. Misschien zijn er wel onderdelen gestolen. Trouwens, als ik niet weet hoe die 54 toeleveranciers samenwerken heb ik zowiezo geen recht van spreken.
Ik denk dat deze dealer binnen een paar maanden op de fles is. Zeker als hij zich afzijdig houdt als zijn personeel mij ‘op persoonlijke titel’ de huid volscheldt. Zoals het webcare team van NS zich afzijdig houdt.


Vandaag maar weer een dagje Low Train Diet. Lekker op de fiets naar kantoor.

Een gedachte over “Spoorman

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s